Místo poskytování:
- Centrum pro seniory, p.o., Holešov, Příční 1475
Identifikátor:
- 1375503
Kapacita služby:
- 118 lůžek
Forma poskytování:
- pobytová, nepřetržitě
Poslání
Posláním sociální služby domov pro seniory je poskytování potřebné individuální podpory a péče seniorům v nepříznivé sociální situaci, kteří pro trvalé změny svého zdravotního stavu potřebují pravidelnou pomoc jiné osoby. Rozsah podpory je závislý na individuálních potřebách uživatele, které vyplývají z jeho očekávání a plánování průběhu služby. Podpora musí zachovávat právo na svobodné rozhodování uživatele. Chceme umožnit těmto lidem žít důstojným způsobem života v příjemném a klidném prostředí.
Služba je určena seniorům starším 60 let, kteří:
mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku,
jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné osoby,
péči nelze zabezpečit členy rodiny ani jinou formou dostupných sociálních služeb,
poskytování pobytové služby potřebují z jiných závažných důvodů.
Služba není určena osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu chronického duševního onemocnění nebo v závislosti na návykových látkách, a osobám s Alzheimerovou demencí a ostatními typy demencí, s výjimkou osob trpících stařeckou demencí.
Základní činnosti poskytované uživateli v domově pro seniory v rámci úhrady služby:
poskytnutí ubytování včetně úklidu, praní a drobných oprav prádla,
poskytnutí stravy minimálně v rozsahu 3 hlavních jídel denně,
pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu,
pomoc při osobní hygieně,
zprostředkování kontaktu se společenským prostředím,
sociálně terapeutické činnosti,
aktivizační činnosti,
pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.
Další činnosti a služby, které jsou v CpS nabízeny za poplatek:
- fakultativní činnosti dle Ceníku pro daný kalendářní rok (např. pedikúra, nákup mimo CpS)
služby kadeřnictví, včetně holení
Cíle služby
Všechny činnosti v domově pro seniory směřujeme k tomu, aby byly vytvářeny podmínky a zajištěna potřebná podpora pro důstojný a spokojený život uživatelů služby.
Cílem poskytované služby domov pro seniory je:
1. Umožnit seniorům prostřednictvím individuální podpory a péče přiblížit se běžnému způsobu života jakým žili ve svém domácím prostředí a jakým žijí jejich vrstevníci.
- podpora a pomoc je uživateli služby poskytována v souladu s Plánem péče, který zahrnuje všechny oblasti potřeb uživatele a jeho přání, a je dojednán s uživatelem tak, aby mu byla podpora a pomoc poskytována podle jeho představ a s přihlédnutím k jeho zvyklostem,
- v průběhu poskytování služby je s uživatelem Plán péče průběžně přehodnocován, podpora a péče je přizpůsobena jeho aktuálním potřebám, představám a přáním.
2. Podporovat uživatele při poskytování služby v udržování jejich schopností a dovedností, zejména ve vztahu ke své soběstačnosti, podporovat uživatele v aktivním trávení jejich času
- při poskytování péče pečující personál vhodně uživatele aktivizuje a povzbuzuje k zapojení se do úkonů péče, zejména při péči o vlastní osobu v oblasti hygieny, oblékání, stravování, a podporuje uživatele k udržení zachování maximální hybnosti,
- pečující personál pomáhá uživateli identifikovat a realizovat jeho osobní cíl, který může zlepšit jeho soběstačnost. Cíl je v souladu s poskytovanými základními činnostmi.
v případě potřeby a zájmu je uživateli zprostředkována společnost dobrovolníka.
3. Podporovat uživatele a poskytovat jim pomoc při udržování přirozených sociálních vztahů se svojí rodinou, přáteli, známými
- v průběhu roku jsou pořádány různé kulturní a společenské akce, na které jsou zváni příbuzní, přátelé a známí uživatelů služeb,
- rodinní příslušníci mají možnost se zapojit do péče o svého blízkého – forma jejich pomoci při péči o uživatele je zahrnuta do Plánu péče uživatele.
Zásady poskytování služby
Naplňování základního poslání a cílů vychází z následujících zásad :
- individuální přístup - respektování potřeb, zájmů a svobodné volby uživatele, vytváření podmínek pro možnost uplatňovat vlastní vůli,
respektování základních lidských práv uživatelů, jejich důsledné dodržování,
zachování lidské důstojnosti a úcty k uživateli,
zásada rovnosti,
zásada diskrétnosti,
flexibilita služby potřebám uživatelů,
podpora přirozených vztahů a spolupráce s rodinami uživatelů,
podpora využívání běžných služeb veřejnosti,
týmová spolupráce všech zaměstnanců,
odbornost pracovníků a prohlubování jejich znalostí při soustavném vzdělávání,
spolupráce s odbornými pracovišti, institucemi a zařízeními.
Aktualizace k 1. 4. 2025, zpracovala: Bc. Lišková